Guld i mitt kök

För några månader sen satte jag en kastrull på en av de här spisplattorna, satte på plattan på full värme och gick och tittade på TV medan jag väntade på att det skulle koka upp. Innehållet i kastrullen började aldrig koka. Det gjorde däremot plattan bredvid! (Ja jag hade alltså gjort en klassiker - satt på fel platta. Vem har inte??). Plattan hade dessutom två spislock över sig. Hrm! ...Ja det var ju tur att jag var hemma den här gången (Det var jag nämligen inte en annan gång vid en liknande händelse då gick jag UT efter att ha satt på spisen, men det är en annan historia!) för när jag lyfte på locken var plattan illröd som en varningslampa och det lät som det var ett mindre krig inuti den. Fy tusan...
Skitsamma! Jag skulle egentligen bara säga det att man kan göra om gamla fula lock med lite snygg sprayfärg. Titt så fina de ble´! ;)
 
Vardagligt | |
#1 - - Celine:

Sätter typ alltid på fel platta när jag är hemma! Haha tar typ dubbelt så länge att laga mat :')

#2 - - Boel:

Jag sätter också ofta på fel platta hahahah!
Så snygga platt - lock eller vad det nu heter, haha ^^

Sv: Tackar ;)

#3 - - Boel:

Obehagligt är det när en startar fel platta och inte inser det efter ett ganska långt tag!

Sv: Härligt att du tycker det :) Håller helt med dig!

#4 - - Kajsa-Stina:

Men åh vilken bra idé att färga om locken till den färgen man själv vill ha och som kanske inte finns att köpa! Dock har jag också råkat ut för samma incident som dig med att sätta på fel platta. Dock stod jag kvar vid spisen och upptäckte det men blev flyförbannad då jag hade bråttom och hade värmt upp fel platta i onödan haha :')

sv: Jag blir så glad vännen att du alltid har varit så stark i dig själv så du inte påverkats av medias provokation. Tyvärr så har jag nog aldrig varit så stark.. Eller jo innan jag blev sjuk men då var det inte så extremt som det är i dagsläget. Tycker det har gått överstyr riktigt ordentligt.. Och det är skrämmande att det har en sån stor påverkan på även väldigt små barn. Det skär verkligen i hjärtat när man ser eller hör talas om 7 - 8åringar som vill banta tex.

Jaha okej! På så vis haha :D Jag har verkligen ingen koll inom nedladdningar eller streamningar osv känner jag.. Har en hel del att lära med andra ord haha! Men jag brukar ändå gå in på gratishemsidor typ som swefilmer osv men dem har ju inte allt men ändå rätt mycket att välja på. Men ska kolla upp det där med streaming och se om jag blir nå klokare av det hihi :)

Apropå program som jag gillar att följa så är jag helt på samma linje som dig min vän! Älskar pratprogram eller vad man ska säga. Typ som Mia på Grötö, sommarpratarna, kalla fakta osv! Där man får ta del av människors öden eller vad man ska säga. Men sen så har jag ganska så blandad smak ändå och tycker det kan vara trevligt att se på matlagningsprogram också. Men ibland kan det bli för mycket av det goda så man blir som lite "mätt" på allt som har med matlagning att göra haha.. Men igår började Sveriges Mästerkock som jag tycker är rätt kul att se på :D

Vad skönt att höra att du är inne i en fin period kära du <3 Det glädjer mig att höra. Önskar jag kunde säga detsamma men tyvärr så går mitt mående upp och ner som en jäva karusell haha.. Hatar dem här humörsvängningarna som kommer till en i tid och otid. Vet inte riktigt hur man ska tackla dem heller då man känner sig så maktlös och "äcklig" när dem kommer till en sådär oförhappandes. Ikväll ska jag iallafall på hockey med pappa och förhoppningsvis komma på bättre tankar. Hur ser din dag ut? :)

Massor av kramar till dig min fina <3<3<3

#5 - - Emelie:

Så fina! :)

Svar: Tack ;)
VENICE

#6 - - Klara Andersson:

åå så coolt!

Svar: Ja det blir lite roligare när man gjort nåt själv ;)
VENICE

#7 - - Julia:

Sv; Ja du har så fina bilder :) det blir liksom ett annat liv i bilden med brus på :D

Oj, det var ju inte så trevligt med spisplattan xD men snygga lock iaf!

Svar: Thanx! :D Ja jag tycker det ser bra ut på nåt sätt ;)
VENICE

#8 - - Ninni - Vimsiga mamman:

Hahah ja de har nog vi alla gjort :D

Svar: Ja jag misstänker det ;)
VENICE

#9 - - Viktoria Eriksson:

Så fint!! :)

Svar: Tack :D
VENICE

#10 - - Cathrinvirkar - Virkade barnleksaker och tillbehör!:

Oj vilket smart tips! Då är det ju bara att köpa ett paket billigt men riktigt tantigt och göra om! :D

Svar: Ja precis! :D
VENICE

#11 - - enya:

Sv; så skönt ändå haha :)

#12 - - malin:

haha ja tur att du var hemma!

Svar: Eller hur! :-D
VENICE

#13 - - JUNITJEJ:

Så fina! Trist att du satte på fel platta.

Svar: Hehe jaa men då fick jag ju nåt att göra ;)
VENICE

Upp