Här sitter jag och drömmer om bättre tider

Och klyftpotatis och bea-sås.
 
 
Vardagligt | |
#1 - - Angus:

ja vet inte vad som är bäst
bea eller bättre tider

#2 - - ♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥:

Åh vad gott med klyftpotatis och bea! :)

Svar: Haha jaa! Lite lyxigare variant av chips och dip :D ?
VENICE

#3 - - Kajsa-Stina:

Haha åh du är så härlig vännen! Jag sitter också och drömmer om bättre tider ska jag säga dig. Jag väntar här hemma på besked om när jag ska få komma till Mora. Jag vill ha besked nu och ett angivet datum så jag vet när jag ska ta mitt pick och pack och åka ner genom det Daländska-skogarna. Vill åka nu och hoppas det kan bli av snart också <3

sv: Men åh tack fina du för tipset på maträtter jag kan göra då fantasin tryter. Omelett var alldeles för längesedan jag åt men precis som du säger så är det ju så galet gott och man kan ju fan ha i precis vad man vill vilket jag gillar! Mums! Ska absolut ta till det du tipsade mig om och som du har i din omelett. Låter verkligen supergott hihi! Och jag tycker det är en sån skön känsla också när man inte blir proppmätt och känner att man måste lätta på byxorna liksom haha för att det blir för mycket och en sån obehaglig mättnadskänsla. Lagom är bäst trots allt :)

Köttfärsfyllda paprikor lät också väldigt intressant! Har aldrig ätit det innan faktiskt men det låter ju supergott. Älskar köttfärs och paprika så absolut! Men jag tänker när man äter det ska man ha något till det då som typ potatis eller ris eller sådär eller äter man enbart paprikan då med köttfärsen och grejset i liksom? :)

Jag älskar verkligen din inställning kära du <3 Det är ju precis så som du säger att man ska fan inte tänka på vad alla andra ska tycka och tänka om ens matlagning eller smakkombinationer egentligen. Vi alla äter för att vi behöver det och vi alla tycker om olika smaksättningar och det är fan bra att alla inte är likadana och äter precis likadant för fan vad tråkigt det skulle vara alltså. Jag är en sån person som älskar att variera mig och testa på nya smaker och upplevelser (även om jag dock fastnar lätt i vissa maträtter för att anorexin känner sig trygg med det) men den "riktiga" jag eller vad man ska säga älskar att äta olika maträtter och smaka på nya smakexplosioner :D MUMSFILIBABBA! Jag är en sån person som är rädd att göra fel i köket och följer ofta recept för att jag är rädd att det ska bli "fel" och oätligt haha.. Men det är när det kommer till bjudningar osv. När jag ska rafsa ihop något till mig själv så kan jag göra mer på känn då det inte är lika viktigt att det ska smaka helt hundra haha :)

Tusen kramar till dig min fina <3<3<3

#4 - - Nikkita:

Hej! Fin blogg du har, ha en bra dag!

Kika jättegärna in på min blogg, uppdaterar ofta och kommer med mycket tips som kan hjälpa till i vardagen, kram

#5 - - Kajsa-Stina:

Hej fina vännen <3 Jag kan med glädjande besked meddela att jag ringde chefen nere i Mora i förmiddags och hade ett bra samtal med honom. Vi pratade lite om hur läget är just nu och vart jag står nånstans i anorexin. Han har fått min remiss nu så nu väntar han bara på en journal som min läkare ska skicka till honom, Ska ha ett möte med läkaren här hemma imorgon på sjukhuset och be han skicka den då. Pappa ringde redan i fredags och bad han göra det men icke. Fattar inte varför han inte kunde göra det utan att han skulle vänta till imorgon då vi ses? Fan att han ska dra ut på tiden hela jävla tiden och vara så jävla övertydlig. Ska bli skönt att slippa karlfan sen haha! Ser verkligen fram emot att få komma till Mora nu och få börja om med en nystart och få tillbaka mitt liv igen på riktigt. Chefen nere i Mora ska ringa mig i slutet av veckan och informera mig när jag kan få komma ner hihi. Så förväntansfull och glad <3

Men gud vad tråkigt att du fått gått igenom så jävla mycket skit detta året. Din start på det nya året har ju börjat allt annat än bra om man säger så. Jag hoppas verkligen det kan vända snart så du kan få känna lycka och glädje igen då du är mer än värd det vännen <3

Blir så jävla förbannad att ditt jobb också gör ett så stort fel med hela 10.000kr! Hur fan man kan råka skicka ut så mycket mer och att man sedan måste betala tillbaka det? Min mamma har varit med om det någon gång också och jag fattar verkligen inte hur det kan gå till så? Hoppas det löser sig fort som fan för dig och att veckan slutar bättre jämfört med hur den har börjat.

Och att du har blivit förkyld och att hållit i sig så länge låter inte alls bra. Har du kollar upp vad det kan vara hos läkaren eller så? Det kanske är en kombination av stress, oro och press från jobbet och i vardagen överlag som gjort att den är långdragen och seg? Jag hoppas verkligen du känner dig piggare snart. Mycket vila och mycket näring är vad som gäller för dig nu vännen så du återhämtar dig så fort som möjligt igen <3

Jag längtar också så sjukt mycket till sommaren nu alltså. Bästa årstiden helt klart. Ingenting känns omöjligt heller utan jag är så sprudlande glad och lycklig bara. Vill gärna att det ska bli sommar redan imorgon typ!

Hoppas du får en fin dag ändå vännen trots allt skit och att du piggnar på dig snarast möjligt! Kram och kärlek till dig <3<3

#6 - - Hanna Viklund :

Gaaahh vad gott med klyftpotatis och bea! Å grillkorv! Drömmåltid så här klockan 2 på natten, haha =)

#7 - - Kajsa-Stina:

Jag är så otroligt jävla tacksam att jag nu har fått ett givet datum att få komma ner till Mora på! Hoppas bara att den här dryga månaden som är kvar nu går fort. Känns så segt att behöva vänta ännu mer men nu är vi iallafall på gång och har något att räkna ner till och längta till liksom :) Upplägget är som så att man är där nere i 5 dagar och sedan åker man hem i 3 veckor sedan åker man ner igen i 5 dagar och sedan hem i 3 veckor och så håller det på i 6 månader tror jag det är? Och sedan är det uppföljning på det också under 1 år med massa besök så detta kommer bli kanon! <3 Vet inte riktigt hur det ser ut med kostnader o så ännu men vet iallafall att resorna är det som jag ska betala (tror jag) haha har ingen koll känner jag.. Måste kolla upp det så jag vet :)

Hoppas du mår bra idag vännen och att du får en fin onsdag! Tänker på dig <3 tusen kramar <3<3<3

#8 - - MATILDA:

Åhhh bea haha :D

Upp