Firar du namnsdagar?

Precis nyss... 23.58, två minuter innan försent, springer min sambo in till mig i sovrummet och säger Grattis på namnsdan! (Stolt för att han hann innan klockan slog över) Haha...
Det finns inget speciellt att poängtera i själva händelsen, jag började bara fundera på hur mycket folk bryr sig om sina egna och andras namnsdagar. När jag var liten fick jag lika mycket paket på min namnsdag som på min födelsedag! Jag firades även på mina "halvårsdagar" upp tills jag var ca 8 (Ja galet och bortskämt jag vet!!). Men med åren har det sinat ut... Vissa år ringer jag och mamma varann och säger typ "Hörredu vi hade ju namnsdag i lördags!" .....eller så läger jag inte märke till det alls.. Som idag.
Hur är det med er? Brukar ni uppmärksamma namnsdagar? ;)
 
Grubbel | |
#1 - - Sussi:

Haha jisses vad firanden du fått i ditt liv. Nä, jag har aldrig firat namnsdagar. Däremot så sa min fästman "Grattis på namnsdagen mamma" till hans mamma som har samma namn som mig, men mitt namn glömde han visst bort på vägen. Vi kan fortfarande skratta åt det.

Svar: Haha vilken kille ;-) Nej men det är lite överdrivet med namnsdagar.
VENICE

#2 - - Kajsa-Stina:

Haha vilket sammanträffande att jag just hade min 30dagrs lista om just mellannamn ;) Men grattis i efterskott! Själv så har vi aldrig firat namnsdagar direkt. Utan man fick kanske en glass o sådär när man var liten haha men inte som på födelsedagar och julafton :)

#3 - - My Fredblad:

Om jag kommer ihåg det brukar jag säga grattis, annaras är det inge mer med det :) Varför fortsatte du inte med att frfira namnsdag nu när du flyttat hemifrån, små paket låter ganska så mysigt ;)

Upp