Det är dags för lite nål och tråd igen

För en månad sen gjorde jag den här lampskärmen till min morfar. Men som ni ser så har lampan två skärmar så idag ska jag börja på den andra! Den ska matcha den första med samma tyger men inte se likadan ut så det kommer bli rätt knepigt. Tyget räcker bara till en chans så heja mig!
 
Kreativt | |
#1 - - Kajsa-Stina:

Så himla kul med lite hemmapyssel tycker jag! Älskar att vara kreativ och bara låta fantasin flöda i all oändlighet hihi! Blev själv sugen att ta fram lite pärlor nu och göra smycken bara för att :)

Vad kul att se Brännvin i kikaren! Har hört talas om den men har tyvärr inga biljetter bokade till det heller.. Känner att jag behöver vara ute mer i god tid hädanefter så jag kan få tag på biljetter i tid och bra platser dessutom.

Min utmaningsmiddag igår blev det vanliga haha.. Hade längtat efter det hela veckan så kände bara att det var enda rätta. Och stort ändå att våga erkänna för sig själv att man tycker om det! Och det är ju faktiskt lite utav en utmaning att äta det fortfarande. Även om det inte är lika hemskt som första gången så är det ju ändå inte ångestfritt liksom :/

Puss o kram <3<3

#2 - - Nicolina:

nej vad kul, visa resultatet sen! :D

Svar: Ja det ska jag göra. Jag har suttit hela dagen och sytt, hah! Har lite småfix kvar så resultatet kommer upp imorgon! ;)
VENICE

#3 - - Daniella 🌙:

Svar: Det finns tre tjejer i Sverige som heter det, fastän jag är den enda med det som tilltalsnamn. Jag tror det är ett vanligare tjejnamn nere runt Kaspiska havet, namnet har ju sitt ursprung därifrån även om vi i Norden mest känner igen det från Narnia-böckerna. :D

#4 - - Angus:

Men va duktig du är!

Svar: Tack :D
VENICE

#5 - - ♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥:

Åh vad spännande. :) Skulle också vilja pyssla och greja men har aldrig tålamod till det haha.

Svar: Jag har inte heller tålamod ibland men då är det bara att stoppa undan grejerna och fortsätta nån annan dag :)
VENICE

#6 - - Sanna Preifelt ❤:

Åh vad spännande! Det ser ut som att det kommer bli fint :)

#7 - - MartinaOlsson:

sv; vad kul att du tycker det! vad tyckte du om den här intervjun då? :)

#8 - - Kajsa-Stina:

Vad roligt att du känner att en fotokurs skulle vara bra för mig. Det är den känslan jag också har om att det skulle vara bra att lägga fokuset någon annanstans nu ett tag framöver och inte enbart grotta ner mig i min kropp och mitt utseende som det lätt blir ändå mycket av hela tiden egentligen. Det är inte lätt att bara tänka på något annat utan att göra något kreativt samtidigt tror jag är jättenyttigt. Så ska kika efter om det finns någon kurs man kan gå så jag har något att göra under tiden behandlingen är och dom veckorna jag är hemma och ska kämpa på på egen hand så att säga :) Och precis som du säger så är det så mysigt nu när vi går mot ljusare och varmare tider i och med fotograferandet. Finns så mycket vackert att knäppa på och sätta fokus på! :)

Åh du är så fin min vän <3 Är så glad att jag har dig då du är helt underbar! Du får mig alltid på bättre humör och får mig att tänka positivt. Jag hoppas också att det blir bättre med mitt sätt att hantera mina känslor nu under behandlingens gång och jag tror faktiskt det. Tror att det är som du säger att när man genomgår mycket just nu på en och samma gång så är det svårt att kunna vara trevlig mot alla då det pågår ett inre världskrig inuti en hela dagarna. Hoppas du mår finfint idag min sköna och att du får en härlig onsdag :) Själv ska jag vara hemma och ta det lugnt och även stå för middagen ikväll. Frågan är bara vad jag ska laga haha :S

Puss och kram <3<3

#9 - - Josefine:

Oh häftigt, och fint det blir!

Upp