Här sitter jag

Ja just här... och bara är en stund. Jag har så mycket att tänka på. Inte på det sättet att jag har massor att göra och planera... utan bara enkla funderingar. Livet, mitt och andras. Det är något som händer just nu som gör att jag börjat tänka på saker på ett sätt som jag aldrig gjort förut. Och jag vet inte om jag tycker om det eller inte, det är bara så främmande och konstigt för mig. Vet inte om jag är ledsen eller glad, vet inte om jag är nöjd eller missnöjd. Vet inte om jag ska gå hit eller dit....
 
Jag bara sitter här.
 
Här sitter jag.
 
Grubbel | |
#1 - - emma:

Mysigt det såg ut :)

#2 - - Kajsa-Stina:

Det ser så mysigt ut! Hade mer än gärna gjort dig sällskap så hade vi kunnat prata om livet i allmänhet och peppat varandra och utbytt tankar och funderingar :)

Känner igen mig i det du skriver om att tänka en del över livet. Har själv en sån period nu då jag känner oro och ångest inför framtiden. Jag är alltid en person som tänker 100år fram typ och kan inte leva i nuet ( carpe diem är inget för mig tyvärr ) så jag oroar mig för framtiden och mår dåligt nu för hur jag mår om 10 år typ. Vad ska det bli av mig? Vad ska jag jobba med? Hur ska jag bo? Osv. Mycket jobbigt med andra ord.

Ibland kan det vara skönt att tänka och drömma men i mina tankar så är det sällan drömmar som blir till utan mer en oro om vad som ska bli av mig :(

Mängder av kramar <3<3<3

#3 - - frida:

sådär känner jag med. fast jag vet att det är på ett bra sätt just nu. började läsa boken att välja glädje av kay pollak igår. och idag tänkte jag "kan jag välja glädje nu?" varje gång nåt kändes irriterande eller jobbigt. att man kan välja att känna en känsla genom att tänka en tanke var nytt för mig. och det funkar och det känns underbart bra. superfin blogg du har!! PUSS

Svar: Den boken är bland det bästa jag läst. Men det var för fyra år sen så jag har tyvärr tappat en del bra grejer från den. Man borde läsa den en gång om året för att bli påmind ;-)
VENICE

#4 - - Ida - Hon som föddes med LKG:

Hey! Just nu så finns det en "dagens blogg" tävling på min blogg. Det är bara att skriva "jag är med" för att delta men det finns även två sätt att få större chans att vinna. Kika in på boardin.se och delta! :)

#5 - - Desiree Linnea Lodin:

Vilken fin och mysig bild! :)
Jag vet inte riktigt vad som uppskattas av läsare, då jag är ny som bloggare. Det skulle betyda guld för mig om du tog dig någon minut och kollade in min blogg och kanske tyckte till. Puss Desslinnea.
http://desslinneaa.blogg.se/2015/january/ni-ar-guld-varld.html#comment

#6 - - frida:

sv: åh va kul att du läst den! det är klart att det känns tradigt att alltid vara lycklig, men i vissa stunder hjälper den verkligen att 1. inte bli arg på andra personer, 2. hjälpa mig att se det positiva. det är nästan skrämmande hur människor (även jag) inte annars tänker på något så självklart, och hur lätt det kan vara att ändra sig!

Svar: Du har helt rätt :-) Jag ska gå och låna den på biblioteket igen ;-)
VENICE

Upp