Komplex

Jag tänkte säga en sak om komplex. Det är ett uttjatat ämne jag vet, men det här handlar om saker som jag "borde" ha komplex över men inte har. Jag vet flera saker på mig själv som är typiska komplexområden som många säkert tror att jag har komplex över eller tycker att jag borde ha (ja det finns dom som tycker sånt också). Men vet ni vad? Det har jag inte!
De tre sakerna jag främst tänker på är xx kg övervikt, glugg och stor näsa.
Övervikten kom inte förrän i vuxen ålder men de andra "felen" i mitt face har jag fått höra om enda sen jag var pytteliten. Jag har dock haft tur som fötts med nån stenhård gen som alltid skyddat mig från det där så de där pikarna har aldrig lyckats lägga sig som komplex på min kropp. Det tackar jag GUD för! För jag vet att det är ta mig tusan inte lätt! För många unga människor räcker det med en enda liten kommentar för att sen skämmas för den detaljen för resten av livet. Förstår ni hur lätt det är att sänka nån?? Inte bara för stunden utan föralltid!
 
Det är oändligt tänkvärt tycker jag...
          
        
Jag tycker inte att jag har världen snyggaste tänder, jag tycker inte att jag har världens snyggaste mage eller näsa heller. Men jag tycker att jag är snygg i helhet och jag skäms inte över mina kroppsdelar. 

 
Vardagligt | |
#1 - - fanny ahlm - hörselskadad:

fin blogg, allt bra annars ? =)

Svar: Tack! Det är kanon :)
VENICE

#2 - - Mimi:

Bra inlägg! Att ha komplex över sitt utseende begränsar en bara!

Svar: Tack :) precis. Så skönt att slippa alla dom där begränsningarna. Önskar alla kunde få känna sig lika fria!
VENICE

#3 - - fanny ahlm - hörselskadad:

härligt att höra =D

#4 - - Alicia - Alicia And Stuff:

Jag har under många, många år haft komplex över min hy. Den har faktiskt många gånger begränsat mig att göra saker jag egentligen vill. Men inte lika mycket nu längre, jag känner mer och mer att jag accepterar den. Det är ju så jag ser ut, och ingenting jag kan rå för. Det känns skönt att faktiskt bli äldre och bli trygg i sig själv! För under de känsligaste åren som brukar vara 11-16 år ungefär, där var det jobbigt..
Jag måste säga att du är otroligt stark, och otroligt vacker. Gluggen till exempel gör dig så personlig, det är vackert! :)

Svar: Tack så himla mycket! :) Fast det där med att må dåligt över sin dåliga hy tycker jag är rätt så befogat ändå. Visst! Komplex som komplex kan man väl säga, men jag tycker ändå att det är nåt som man har lite mer förståelse för än "onödiga komplex" som tex glugg. Man kan ju diskutera i evighet om vart gränserna går men jag har också lidit av dålig hy och jag såg det som något helt annat än komplex faktiskt. Mer som ett hälsoproblem eller nåt som inte var som det skulle. Hoppas du förstår mig!! :) Så svårt att formulera sig rätt inom känsliga ämnen ;)
Ska kika in lite på din blogg nu! Kram och glad söndag! :)
VENICE

#5 - - Skogsraah ☾:

Bra skrivet! Så skönt att du haft den attityden - för det finns ju självklart inget fel på ditt utseende. Helt toppen :)

sv: Skönt att du var för "gammal" för det! Märktes i den där videon att skaparen inte hade någon aning om vad det var för tjejer hen tog med. Jag kanske inte såg ut att lyssna på dödsmetall och spela i band, men det gjorde jag. Haha, kanske inte så fjortis ;)

#6 - - Johanna Utterberg:

Så bra, fler borde känna så! Bra skrivet.

#7 - - ♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥:

Jag gillar dina tänder. :) Tycker de är fina!

#8 - - Linn♡:

SJUKT bra inlägg!! ♡♡♡♡
Mer sådana.
Massvis med kramar!

#9 - - Julia Müller-Sandvik:

vad bra du är! Jag har komplex över mina armar, just längst upp på armarna.´, där de går ihop med bröstkorg. Det har jag haft exakt så länge jag kan minnas... :(

Men så borde jag ha komplex över näsan, det har jag inte. Och flintskalligheten, men det har jag inte heller. Och på tal om det, tack för komplimangen om min frisyr, den är inte medveten, utan jag har bara låtit allt växa huller ombuller sedan håret ramlade av i sjukdom i augusti ;)

#10 - - Linn Strömberg:

Super bra skrivet!

#11 - - SaraNavjord.se:

jätte bra skrivet! jag tycker alla är fina som de är :)

#12 - - Mia Forsberg:

Jag älskar att träna tidigt på morgonen så gör det varje helg :) På vardagarna blir det dock gym på kvllstid eftersom jag jobbar.

Bra skrivet! Jag har själv komplex över min mage, tycker inte om den utan vill att den ska vara plattare men det är svårt. :/

#13 - - Johanna Utterberg:

sv: Varsågod! Vad bra, fortsätt så! :)

#14 - - Kattis:

Helt rätt och riktigt skönt att läsa det du skriver!:)

Svar: Tack! Syftet var att fria tankarna lite :)
VENICE

#15 - - Emma Ekstén:

Bra inlägg! Inte ska man skämmas för den man är heller! :)

Svar: Tack! Nej precis visst ska man inte det! :)
VENICE

#16 - - Linnea:

Du har ju jättefina tänder! Tycker det är jättefint med glugg!

Svar: Tack :-D <3
VENICE

#17 - - Angeliqa:

Himla bra inlägg! Önskar att alla kunde känna sig okej med sina fel och brister med tanke på att vi alla har dem. Men det är ju kul att du är stark nog och inte tar åt dig, fortsätt så! :)

Svar: Jättetack! :) <3
VENICE

Upp